Sunday, February 22, 2009

Transport public si servetele


Da, stiu, a trecut mult timp de cand nu am mai scris. Cred ca soarele puternic din ultima perioada, si zvonurile ca saptamana viitoare va ploua m-au facut sa stau cat mai departe de casa.  Si bine am facut, pentru ca de duminica a inceput sa ploua.

Nu mai tin minte daca am scris sau nu despre Skytrain, un fel de metrou, numai ca nu prea circula subteran, ci mai mult la suprafata. Si nu il conduce nimeni in sensul clasic al cuvantului: nu are sofer, vatman, nimic. E super plin toata ziua. Mai ales de dimineata, cand merge lumea la serviciu, e super plin. Se imping aia pe acolo sa reuseasca sa intre in skytrain. Noroc ca vine cate un skytrain din 2 in 2 minute dimineata.

Pacat ca nu au reusit sa asigure inca in toate suburbiile Vancouver-ului transportul cu skytrain-ul. Daca stai mai departe de Coquitlam, nu ai nici o sansa sa ajungi repede si usor cu mijloacele de transport in comun. Contrar a ceea ce ati putea crede, transportul in comun nu e f bine pus la punct aici. Si de infrastructura sa nu mai vorbim. E dezastru, avand in vedere ce mare e tara si cat de bine ar trebui sa fie pusa la punct.

Lumea spune ca in State toate sunt mai bine puse la punct decat in Canada. De-abia astept sa imi iau viza de State, sa vad cu ochii mei cum e pe-acolo. Sper sa ajung si eu macar in Seattle pana cel tarziu in aprilie.

Stiu ca sar de la una la alta, dar mi-am adus aminte de un subiect care ma intriga la un moment dat. De cand am venit aici, nu am vazut lume care sa se stearga la nas in public. Si ma tot gandeam cum fac oamenii astia cand sunt raciti. Ce fac? Au dispozitiv special de sters nasul? Ca servetele de nas gasesti destul de greu prin magazine.

Gasesti cutiile alea de carton cu sute de servetele de nas, dar pachetele pe care sa ti le pui in poseta/geanta/rucsac, gasesti mai greu. Zici ca-s de contrabanda. Chiar am intrebat-o pe o prietena care sta aici de 10 ani de unde isi cumpara ea batistute cand are nevoie. Si a parut intrigata de intrebarea mea. Cum adica sa ai nevoie de batistute?

Si, intr-un final, mi-am dat seama de ce se gasesc asa de greu batistute de carat in poseta si sunt si scumpe. Pentru ca lumea nu se sterge la nas, cel putin nu in public. Prefera sa isi "traga nasul" decat sa foloseasca servetele. Se pare ca lectia asta nu se invata la gradinitele de aici.

Ca sa nu ziceti ca scriu numai lucrurile negative despre Canada, uite ca scriu una dintre chestiile care mi se par faine aici (desi sunt convinsa ca Simi nu o sa fie de acord cu mine). In BC nu se fumeaza in locuri publice, nu se fumeaza in localuri, f rar se simte miros de tigara pe strada. Am si uitat cum e sa intri intr-un local si sa incepi sa plangi din cauza fumului.

De-abia astept sa imi iau un aparat foto, ca sa exemplific cu poze ce scriu in blog.
Azi o sa postez niste poze mai noi si mai vechi, cu oceanul, in principiu.

7 comments:

  1. ....scumpa mea, eu inca mai astept cu minutele dupa 15-le ala. 8-| :D
    PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUP

    ReplyDelete
  2. Cum fara servetele??????????? Si eu ce fac??? ;))

    ReplyDelete
  3. Oau! ;)) Primul meu comment!!!!!
    Hello, Lavinica!
    Te rog sa nu inveti prostii canadiene :D este scarbos sa iti tragi nasul :)))

    ReplyDelete
  4. da, stiu,e scarbos sa iti tragi nasu, promit sa nu fac asta. si pentru manu, as zice ca ai putea sa mergi cu cutiuta de servetele dupa tine. oricum la cate folosesti tu :P

    ReplyDelete
  5. Ma gandeam ca poate isi sufla nasul pe strada. In mana si apoi scutura mana, sau cum am prezentat mai jos.

    Adica tragi nasul, apoi mucii iti ajung in gura, scoti un zgomot sublim, si scuipi cu putere pe trotuarul din fata ta.

    Stiti, ca la noi in Romania.

    mmmm, gustos.

    ReplyDelete
  6. Multumesc Dani pentru minunata imagine pe care mi-ai descris-o.

    Din fericire nu se intampla asa, desi cred ca mi-ar fi un mare ajutor in cura de slabire. Iex

    ReplyDelete