Friday, February 13, 2009

Fara titlu


Pentru ca nu cred ca o sa scriu pe o tema anume, asa ca habar nu am avut ce titlu sa ii dau.

E ora 12.32 noaptea si eu inca nu pot sa adorm. Din cauza racelii. De cand am venit in Canada, racesc mai repede, mai des. Se pare ca inclusiv germenii sunt mai dezvoltati aici. Sau sistemul meu imunitar nu e inca adaptat corespunzator.

Am dormit aprope toata ziua azi, asa ca acum stau ca si cucuveaua si vorbesc pe messenger cu Cristina si Gabriel (La multi ani, din nou!!!). Si ma gandeam ca ar fi frumos sa va povestesc ce s-a intamplat de ultima oara cand am scris.

Am fost ieri la UBC (University of British Columbia)ma interesez de cursuri in general si despre cursuri la Facultatea de Drept in special. Si nu am aflat nimic nou. Am aflat ca e greu sa intri (de parca asta nu stiam si inainte), ca e scumpa (din fericire exista imprumuturi) si ca trebuie sa dau un test care se numeste LSAT, care e destul de greu. Un fel de test de logica, si prietenii stiu ca logica nu e punctul meu forte. 

Din fericire nu am fost singura la UBC, am fost cu Javi (prietena mea din Chile), si ea curioasa de cursuri canadiene. Un amanunt despre Javi: e sagetatoare si e la drept. Naiba stie cum de am dat de ea. Tot asa reusesc eu sa imi gasesc prieteni. Cred ca jumate din prietenii mei sunt sagetatori (:P). In fine, nu stiu de ce am facut afirmatia asta cu sagetatorii, dar ce sa zic, e tarziu, sunt racita, intre timp ma uit si la matrix si vorbesc si cu Gabriel, asa ca intelegeti si voi.

Uite ca acum mi-am amintit ca vroia Cristina sa scriu despre telefonia mobila de aici. Vreau sa incep prin a spune ca e naspa, ca sa nu folosesc un cuvant mai urat. Inca nu am reusit sa inteleg toate regulile care guverneaza telefonia mobila canadiana, dar ce am inteles pana acum nu e de bine.

In primul rand, cartelele reincarcabile sunt foarte scumpe si nu te tin mult. Adica, datorita faptului ca trebuie sa platesti cand te suna cineva, putinul credit pe care il ai pe cartela se duce, cat ai zice "convorbire" . Asa ca iti faci abonament. La care trebuie sa platesti: cand suni, normal; cand te suna cineva; daca vrei sa iti fie afisat numarul care te suna; daca vrei sa suni la mai mult de 70 de km de zona in care ti-ai facut abonamentul si sunt convinsa ca mai sunt o gramada, dar normal ca acum nu le mai tin minte. 

Ce nu inteleg eu, de ce in aceeasi provincie, British Columbia, unele convorbiri se considera inter-urbane (long distance) la telefoanele mobile. Tin minte ca in tara nu conta ca il sunam pe Andrei (in Constanta), Dani (in Caransebes), Gabriel (in Baia Sprie) sau Manu si Simi (cand erau la Tasnad), ca tot atata plateam. In fine, stiu, e alta tara, dar sa ai telefon aici e super scump. Cel putin pentru mine e. In fiecare luna ma pomenesc ca trebuie sa platesc 50 de dolari, si habar nu am de ce.

Din cate am inteles in State e mult mai ok din punctul asta de vedere. O sa vad cand o sa merg acolo. De-abia astept sa vad cum e si prin America. Si nici nu e greu sa obtin viza. Trebuie doar sa platesc o suta si ceva taxa, si primesc viza de turist pe 10 ani. Iupi.

Azi am vazut la TV discursul lui Obama din East Peoria, Illinois, la fabrica Caterpillar. Si-a promovat pachetul de stimul economic pe care asteapta sa il adopte cele doua camere, ca sa il poata semna si sa intre in vigoare. A vorbit mult despre redresarea economiei americane. Nu stiu cum e privit in tara, dar aici, faptul ca a castigat alegerile e privit ca un moment istoric. Toata lumea e convinsa ca odata cu alegerea lui Obama ca presedinte lucrurile o sa se schimbe.

Se vorbeste foarte mult si despre relatiile americano-canadiene care au avut de suferit in ultima perioada. Prima vizita oficiala a lui Obama peste hotare va fi in Canada. Asa ca acum toti vorbesc despre asta si despre implicatiile acestei vizite.

Am uitat sa va zic ca ascult la casti CBC Canada, un fel de post de radio care e ca si Radio Romania Actualitati. Toata ziua sunt numai stiri, foarte putina muzica. E foarte bine pentru engleza mea. 

Imi dau seama ca am inceput sa bat campii. E destul de tarziu si nu ma mai pot concentra. O sa scriu zilele urmatoare mai multe si mai bine ordonate.













3 comments:

  1. Hei! Vreau mai multe informatii despre poza!

    ReplyDelete
  2. Pai astia sunt prietenii mei chilieni de care ti-am zis, cred, Javi si Javier. M-am intalnit cu ei intamplator si ne intelegem bine. Javier s-a intors in Chile si Javi mai sta 6 luni in Vancouver. I-a placut asa de mult, incat a hotarat sa isi prelungeasca vizita. Sper ca sunt destule detalii. Daca nu, te rog sa imi spui, ca pot sa mai elaborez pe tema asta :P

    ReplyDelete
  3. Uite, aici esti cu parul lung. Esti muuuuuuuuuuumuuuuuuuult mai scumpa asa.

    N.B.
    asa=cu noua frizura
    ;))
    PUUUUUUUUUUUUUUUUUP

    ReplyDelete