Wednesday, March 25, 2009

Ma mut


Da, nici nu am ajuns cu bine pe-aici ca trebuie sa ma mut. Bine, nu trebuie neaparat neaparat, dar e mai ok unde o sa merg, am camera mea verde cu usa care se inchide si statia de autobus aproape de casa. Ca sa vezi ce putin imi trebuie ca sa fiu fericita.

Da normal ca Surrey, orasul in care ma mut trebuie sa aiba ceva defect. Cel mai mare ar fi ca e orasul cu cea mai mare rata de criminalitate in Lower Mainland, zona din BC in care ma aflu eu. "Vestea buna" e ca in ultima perioada (din cauza bataii intre gasti pentru suprematie teritoriala in vanzarea drogurilor) au inceput sa se impuste oamenii in toata zona Vancouverului. Prima data am crezut ca din cauza ca vin eu dintr-o tara mai mica mi se pare ciudat sa citesc in fiecare zi despre oamnei omorati. Dar o colega de  la serviciu, canadianca, mi-a zis ca toate crimele astea sunt neobisnuite pentru partea asta in BC.

Pana si in Poco au fost omorati oameni acu 2 saptamani. Si apropo de crime in Poco, am citit ca acu vreo 10 ani politistii au prins un localnic, criminal in serie, care racola prostituate de pe Hasting street in Vancouver si le aducea la ferma lui din Poco. Dupa ce le viola, le omora si le arunca la porci.

Cand am citit stirea mi-am dat seama ca si Poco poate fi un loc interesant. 

Imi place mult in tara asta. Peisajul e incredibil, simti ca esti intr-o statiune la munte. Canadienii sunt, ei bine, nu stiu cum sunt canadienii pentru ca inca nu mi-am dat seama care e canadienii tipici. Sunt atatea natii aici ca nu imi dau seama care sunt canadieni. Probabil nu am frecventat inca cercurile potrivite.

Si la serviciu e bine, am colegi amuzanti, care se cearta toata ziua pentru clienti. Am vreo 5 colege rusoaice (printre care si managerul) si un new yorkez. Negru si homosexual. Apropo de homosexuali, sunt atatia aici. Si normal ca toti sunt minunati, arata super. Singurul defect e ca tin de mina un tip si nu o tipa.

Saptamana trecuta am fost la un club de jazz in Vancouver, Bogart's, cu muzica jazz live. Super misto clubul, muzica faina, atmosfera la fel, mancare buna. O sa incerc sa ies mai mult, acum ca o sa imi fie mai simplu, o sa am busul la scara :)

De vreo 2 saptamani incoace am inceput sa ma uit la filme. Am vazut: 
- The Reader: nu mi-a prea placut
- Revolutionary Road: mai fain decat mai sus-mentionatul film
- La Mala Educacion: e de Almodovar, cred ca nu mai  nevoie de alte precizari
- Vicky Christina Barcelona: asa si-asa
- Slumdog Millionarie: spre rusinea mea, am adormit
- Carne Tremula: cred ca il mai vazusem si inainte
- Watchmen: acum ma uit la el, pare misto, spre mare mea surprindere. Intr-o oarecare masura ma duce cu gandul la Toti oamenii sunt muritori a lui Simone de Beauvoir.

Si am inceput sa citesc Nexus lui Henry Miller. E super misto, ca toate cartile lui. Am terminat de citit si Amerika, pe care Manu mi-a recomandat-o. E interesanta. Pacat ca nu e terminata.

Urmatoarele doua zile o sa mi le petrec impachetand. Nu am nici un chef. Am amanat cat am putut momentul, dar avand in vedere ca ne mutam sambata, nu mai pot amana. Normal ca am innebunit-o pe prietena cu care stau in casa, care e mai organizata decat mine si ii place sa fie impachetate din timp.

Din pacate, a descoperit ca  eu nu sunt genul care impacheteaza cu o saptamana inainte. Manu stie ca si bagajele pentru Canada le-am aranjat cu o seara inainte :P


5 comments:

  1. Interesant post.

    Nu m-am gandit sa compar Watchmen cu cartea, insa ai dreptate, problema lui Dr. Manhattan e una asemanatoare.

    Oare zeii se plictisesc?

    Si pe mine m-a surprins filmul, e atipic pt un film cu supereroi, foarte sumbru. Tocmai mi-am dowloadat graphic novelul dupa care a fost facut.

    Se spune ca e cel mai bun graphic novel ever. E facut de Alan Moore. Pot spune ca filmul surprinde foarte bine atmosfera apasatoare din el.

    De cine e scrisa Amerika?

    Salutari

    ReplyDelete
  2. Hm, tre sa vad si eu Watchmen asta... desi stau asa de rau cu timpul lately :)

    BTW, fain scris post-ul! O sa te pun in blogroll, bine ca mi-am adus acum aminte.

    Spor cu mutatul!

    >:D<

    ReplyDelete
  3. Pai si in legendele Olimpului puteai citi cum incercau zeii sa isi omoare plictiseala implicandu-se in probleme oamenilor. La Dr Manhattan e oarecum diferit.

    Amerika e scrisa de Kafka.

    Si da, Cristina, am vazut ca m-ai pus in blogroll. Minunat, acum o sa imi citeasca gandurile si oamenii "verzi" din tara. :P

    ReplyDelete
  4. Esti scumpa ca zici ca ii interesanta Amerika. ;)). stiu ca ii mai degraba draguta. ...si mult prea lejera pt cum imi inchipuiam ca scrie Kafka. 8-|

    ReplyDelete
  5. La filme nu m-am prea uitat. Mi-a fost recomandat PRIMER (mai vechi). Trebuie sa o fac zilele astea. Sa stii ca mie nu m-a prins Slumdog Millionarie, asa ca nici nu l-am vazut in intregime. ;))
    PUPPPPPPPPPPPPPPPPPICI

    ReplyDelete